Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Dyskusja na temat driftingu.

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez lance87 » 6 paź 2010, o 14:17

Odnośnie tematu jeszcze wycinek z gazety:
Obrazek
Avatar użytkownika
lance87
Touge Drifter
 
Posty: 293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 21:41
Lokalizacja: Gliwice

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Max.T » 8 paź 2010, o 19:09

biorąc pod uwage i tak ogromne zadłużenie naszego kraju powinni przestać kozaczyć bo na dobre to nikomu nie wyjdzie a znając życie odbije się w końcu i tak na nas zwykłych szarych podatnikach
Max.T
Król Ronda
 
Posty: 80
Dołączył(a): 6 lip 2009, o 15:53

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez TCS » 21 paź 2010, o 23:56

Najlepsze w tym wszystkim jest to że jak będzie można rejestrować bez problemu auta z kierownica po prawej stronie to debile zaczną kupować takie auta i rejestrować bo tańsze w zakupie. Większość oczywiście nie pomyśli że wyprzedzanie to masakra. Zaczną się wypadki i wtedy ktoś pomyśli jak to ukrócić.
Moim zdaniem powinno być tak, że jeśli auto z kierownicą po prawej stronie ma odpowiednik z kierownicą po lewej stronie to rejestracja takiego pojazdu powinna być zabroniona.
Jeśli auto było produkowane tylko z kierownicą po prawej stronie rejestracja powinna być dozwolona.

Dlaczego?
1. Bo rejestracja np. Mondeo (anglika) nie ma najmniejszego sensu i jest tylko przejawem "polskiej" pseudo oszczędności (bo tanio można kupić).
2. Chcąc kupić np. Skyline-a niestety nie ma wyjścia i trzeba kupić z kierą po prawej a że auto fajne to dlaczego nie ma być możliwości rejestracji.
TCS
DRIFTCLUB.pl
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 16:35
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez MaxXxi47 » 22 paź 2010, o 00:47

A dlaczego piszesz pseudo oszczędności? Czy kilka tysięcy na jednym aucie które to ma kierownicę po prawej stronie jest dla ciebie pseudo? To że można jeździć bezpiecznie autem RHD jest dla ciebie czymś nieogarniętym? Polskie ulice wypchane są pseudo "miszczami kierownicy" i czy w autach LHD czy RHD robili, robią i robić wypadki będą.

Kolejna sprawa jest taka że nie dojdzie do masowego sprowadzania takich aut (a ci którzy spróbują się na tym nieziemsko przejadą) bo ubezpieczyciel będzie żądał kolosalnych zwyżek tylko za to że kierownica jest po nie polskiej stronie, wypadki blablabla. Przepisy przepisami a życie standardowo poleci własną łusraną ścieżką.


P.S
Skajlajna można, ale już innego auta produkowanego z kierownicami po obu stronach nie? A to niby dlaczego. W Skaju zrobisz przekładkę, a bo dlaczego niby nie - chcesz rarytas to go dostosuj do przepisów. Wyjątki? A po co, przecież to niebezpieczne, zaczną się wypadki i w ogóle bo nadejdzie dobrobyt i Kowalski zapragnie kupić Skaja a jak on to sąsiedzi z bloku też.
To jest Polskie, jak coś jest fajne i niedostępne to może być nawet przeżarte rdzą, bez przeglądów i niedopuszczone do ruchu - bo mało tego jest to niech jeździ - wypadku nie zrobi, a żeby taniej coś mieć bo przecież można to już nie bo to czystopolskie skąpstwo.
Avatar użytkownika
MaxXxi47
Touge Drifter
 
Posty: 103
Dołączył(a): 28 sty 2010, o 20:06
Lokalizacja: Kotomierz - Bydgoszcz

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Ray » 22 paź 2010, o 13:54

Wypadki to sprawa nie taka prosta. Bo można zwalić że wina RHD, podczas gdy ponad 80% (!) polskich dróg jest uważane za "bardzo niebezpieczne" według prawa UE...

Spójrzcie też na to z innej strony- w niektórych miejscach ciężko jest wyprzedzić mając LHD, a co dopiero z kierą po prawej.
Avatar użytkownika
Ray
Touge Drifter
 
Posty: 1526
Dołączył(a): 24 lip 2009, o 15:44
Lokalizacja: Szczecin

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Maciek_ » 22 paź 2010, o 15:50

TCS napisał(a):Moim zdaniem powinno być tak, że jeśli auto z kierownicą po prawej stronie ma odpowiednik z kierownicą po lewej stronie to rejestracja takiego pojazdu powinna być zabroniona.
Jeśli auto było produkowane tylko z kierownicą po prawej stronie rejestracja powinna być dozwolona.

Dlaczego?
1. Bo rejestracja np. Mondeo (anglika) nie ma najmniejszego sensu i jest tylko przejawem "polskiej" pseudo oszczędności (bo tanio można kupić).
2. Chcąc kupić np. Skyline-a niestety nie ma wyjścia i trzeba kupić z kierą po prawej a że auto fajne to dlaczego nie ma być możliwości rejestracji.


I właśnie tak mówi nasze prawo, ale w praktyce łatwiej zrobic przekladke niz takie auto zarejestrowac.
Maciek_
Clutch Burner
 
Posty: 41
Dołączył(a): 3 maja 2010, o 21:27
Lokalizacja: Buk

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez TCS » 22 paź 2010, o 23:18

MaxXxi47 napisał(a):A dlaczego piszesz pseudo oszczędności? Czy kilka tysięcy na jednym aucie które to ma kierownicę po prawej stronie jest dla ciebie pseudo?

Chodzi mi tylko o tych którzy kupią takie auto bo tańsze i będą je używali jako jedyny rodzinny pojazd. Przecież to trzeba być kompletnym debilem by coś takiego wykonać.

MaxXxi47 napisał(a):Kolejna sprawa jest taka że nie dojdzie do masowego sprowadzania takich aut (a ci którzy spróbują się na tym nieziemsko przejadą) bo ubezpieczyciel będzie żądał kolosalnych zwyżek.

I bardzo dobrze.

MaxXxi47 napisał(a):Skajlajna można, ale już innego auta produkowanego z kierownicami po obu stronach nie? A to niby dlaczego.

Jak to dlaczego? Trzymając się dalej przykładu Mondeo (ładne rodzinne auto) to trzeba być nie do końca normalnym by utrudniać sobie życie jazdą autem z kierą na miejscu pasażera tylko po to by zaoszczędzić trochę grosza.
TCS
DRIFTCLUB.pl
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 16:35
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez malpa » 23 paź 2010, o 08:14

Witam pierwszy post itd. :D :rotfl2: :rotfl2: mam nadzieje na miło spędzony czas na tym forum i mam zamiar wyciągnąć trochę wiedzy :D nie obrazicie się ?? :rotfl2: :rotfl2:


a ja mam takie pytanie odnośnie aut RHD jeżeli kupiłbym auto RHD i zrobił z niego wydmuszkę po czym przełożył kierownice na lewą stronę to czy mogę taki pojazd zarejestrować ? oczywiście chodzi mi o to że deska rozdzielcza home made pedały wszystko home made itd. czy mogę mieć jakieś problemy z zarejestrowaniem takiego auta ? widziałem na forum jak koleś(nie pamiętam nicku bez obrazy :rotfl2: ) miał e46 rozebrał pospawał tu i tam i przełożył kierownice na lewą stronę bo po prawej nie miał wystarczająco miejsca żeby usiąść i dał radę to zarejestrować czy auta po prostu nie ma ??:> :rotfl2: :rotfl2:
malpa
Amator
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18 paź 2010, o 08:52
Lokalizacja: MrÄ…gowo

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez foreman500 » 1 lis 2010, o 14:35

pewnie o mnie chodzilo ;)
auto jest tylko ja go wcale nie rejestrowalem bo po cojezeli jezdi tylko po torze...
Avatar użytkownika
foreman500
Clutch Burner
 
Posty: 38
Dołączył(a): 27 paź 2009, o 12:09
Lokalizacja: Lublin

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez MasterTM » 27 lis 2010, o 23:39

Avatar użytkownika
MasterTM
Touge Drifter
 
Posty: 699
Dołączył(a): 21 lis 2009, o 22:11
Lokalizacja: Józefów k/Otwocka

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Å»aba84 » 14 gru 2010, o 09:26

foreman500 napisał(a):pewnie o mnie chodzilo ;)
auto jest tylko ja go wcale nie rejestrowalem bo po cojezeli jezdi tylko po torze...


nie koniecznie o Ciebie... jest jedno takie auto zarejestrowane:) tylko że w nim kawałek deski jest oryginalnej:)
pedały już nie, zarejestrować się dało
Żaba84
Clutch Burner
 
Posty: 28
Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 19:50
Lokalizacja: Siedlce

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Ray » 20 sty 2015, o 20:52

"Już od 1 stycznia 2015 roku w Polsce będzie można zarejestrować nowe i używane samochody z kierownicą po prawej stronie. Jedyne wymogi jakie będą musiały spełniać takie auta to przystosowane do ruchu prawostronnego reflektory i lusterka zewnętrzne, oraz europejska homologacja dla samochodów nowych. Tymczasem auta używane, by spełniać wszystkie wymogi, muszą być wcześniej zarejestrowane w jednym z krajów Unii Europejskiej. Oznacza to, że jedynie samochody produkowane na rynek brytyjski i wcześniej legalnie jeżdżące po krajach Unii będzie można zarejestrować. To zła wiadomość dla miłośników klasycznej, japońskiej motoryzacji. "

http://autokult.pl/3866,samochody-z-kierownica-po-prawej-stronie-od-1-stycznia-2015-ale-nie-wszystkie


Rany, tyle lat walki, a żeby jeździć autem z JP trzeba go najpierw zarejestrować w innym kraju UE...
Avatar użytkownika
Ray
Touge Drifter
 
Posty: 1526
Dołączył(a): 24 lip 2009, o 15:44
Lokalizacja: Szczecin

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Bio » 20 sty 2015, o 21:25

Ray napisał(a):"Już od 1 stycznia 2015 roku w Polsce będzie można zarejestrować nowe i używane samochody z kierownicą po prawej stronie. Jedyne wymogi jakie będą musiały spełniać takie auta to przystosowane do ruchu prawostronnego reflektory i lusterka zewnętrzne, oraz europejska homologacja dla samochodów nowych. Tymczasem auta używane, by spełniać wszystkie wymogi, muszą być wcześniej zarejestrowane w jednym z krajów Unii Europejskiej. Oznacza to, że jedynie samochody produkowane na rynek brytyjski i wcześniej legalnie jeżdżące po krajach Unii będzie można zarejestrować. To zła wiadomość dla miłośników klasycznej, japońskiej motoryzacji. "

http://autokult.pl/3866,samochody-z-kierownica-po-prawej-stronie-od-1-stycznia-2015-ale-nie-wszystkie


Rany, tyle lat walki, a żeby jeździć autem z JP trzeba go najpierw zarejestrować w innym kraju UE...

Patrząc na to z drugiej strony... nikt sobie nie ściągnie klekota z dolnego zimbabwe, bo tańszy. Jak ktoś będzie chciał ogarnąć transport z Japonii, to ogarnie takie "pierdoły" (w stosunku do tego co było przed) jak światła, lusterka i jeden świstek papieru...
Avatar użytkownika
Bio
Touge Drifter
 
Posty: 171
Dołączył(a): 27 paź 2011, o 15:48
Lokalizacja: Bratislava

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez drift-rak » 20 sty 2015, o 21:36

Jak siedzisz po prawej stronie to masz sobie zmienic lusterka na wersje LHD? Co za kretyn te przepisy konstruowal? W lusterku od pasazera nic nie widac bo nie idzie go az tak mocno skrecic "do siebie" w wiekszosci aut... lampy spoko rozumiem zeby nie razic tych z przeciwnej strony drogi ale nic wiecej nie zrobi sie w "angolu". Chyba ze o cos innego w tych lusterkach chodzi...
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Troche przepisow w sprawie rejstracji RHD w PL

Postprzez Bio » 20 sty 2015, o 22:08

drift-rak napisał(a):Jak siedzisz po prawej stronie to masz sobie zmienic lusterka na wersje LHD? Co za kretyn te przepisy konstruowal? W lusterku od pasazera nic nie widac bo nie idzie go az tak mocno skrecic "do siebie" w wiekszosci aut... lampy spoko rozumiem zeby nie razic tych z przeciwnej strony drogi ale nic wiecej nie zrobi sie w "angolu". Chyba ze o cos innego w tych lusterkach chodzi...

myślę, że bardziej tutaj przepisy piją do tego, że są samochody, które mają lusterka pasażera mniejsze, bo siłą rzeczy "po prawej" nie potrzeba takiej widoczności w tył.
Avatar użytkownika
Bio
Touge Drifter
 
Posty: 171
Dołączył(a): 27 paź 2011, o 15:48
Lokalizacja: Bratislava

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólna dyskusja

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości