Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Dyskusja na temat driftingu.

Re: Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Postprzez kamkor » 14 kwi 2009, o 21:48

Bartdrift, w zeszlym sezonie w Polsce miales opony o niebo lepsze od innych i po prostu deklasyfikowales cala stawke. Jakos wiekszosc jezdzila na roznych oponach, ale takich, ze walka byla mniej wiecej wyrownana.

Z tego co zauwazylem z obserwacji to jest lista paru opon bardzo drogich, ktore sa slawne ze swojej przyczepnosci i cala reszta opon z miare normalna przyczepnoscia na ktorych jezdzila wiekszosc zawodnikow w 2008.

Jak dla mnie takie roznice w oponach tylko powoduja mniejsza widowiskowosc sportu. Auto z super oponami nawet nie probuje od poczatku pojedynku nawiazywac walki bo jest za szybkie. A auto na gumach zwyklych nawet nie ma jak nawiazac walki.

Po prostu. W 1 lidze juz widac, ze musi byc mega budzet. Natomiast WDC po tym co pisal Katod wygladalo na przystepna impreze, w ktorej super budzet nie jest takim wymusem. Chyba nic wam sie nie stanie jak raz pojedziecie na takich oponach na jakich jezdziliscie przed odkryciem przyczepnych gum.

Tery: A nie uwazasz, ze kwestia opon powinna byc przystosowana do poziomu/budzetu zawodnikow startujacych? W 1 lidze juz widac, ze beda mega doinwestowane auta i raczej sie zdziwie jak ktos bedzie probowal tam nawiazywac walke na uzywanych oponach.

W WDC natomiast widze, ze wiekszosc raczej na super drogich oponach nie wyjedzie. Wiec nie widze sensu wprowadzania tutaj semi slickow, bo wiadomo kto wygra i wiadomo jak widowiskowo beda wygladaly pojedynki aut na normalych oponach vs super oponach.
kamkor
DRIFTINGO
 
Posty: 1876
Dołączył(a): 21 gru 2007, o 23:36
Lokalizacja: Gliwice

Re: Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Postprzez kamkor » 14 kwi 2009, o 21:56

tery napisał(a):KAMKOR
tery napisał(a): Ty tak uwazasz bo startujesz i bedziesz jezdzil na uzywkach, ja bede tez jezdzil na uzywkach, albo na nowych ale totalnie ulicznych, ale mimo wszystko nie uwazam ze powinny byc restyrkcje wobec tych osob ktore maja sponsorow/stac ich na to, zeby efektywnie przenosci moc swoich aut

ja juz mam dosyc ze nikt nie czyta co do niego pisze.

po raz kolejny NIE MASZ RACJI. Nie kto ma dostep, tylko co jest ROZSADNIEJSZE z punktu widzenia dalej niz za wlasny ogrodek! Z punktu widzenia przyszlosci tego sportu, zarowno u nas jak i przyszlosci startow polakow za granica. A nie z punktu widzenia czy stac mnie dzisiaj na te opony, albo czy dzisiaj mam sponsora na opony.


Daj mi argument jak to wplynie na przyszlosc tego sportu to zamilkne. :grin: A najlepiej kontr argument na to:

W WDC widze, ze wiekszosc na super oponach nie wyjedzie.. Wiec bedzie pare super doinwestowanych aut na 1 lige, ktore beda zupelnie poza zasiegiem. Tutaj chyba tylko chodzi o rozwoj tych paru zawodnikow? Bo dla reszty to bedzie chyba znak, zeby wrocili do driftingu za 1-2 lata z autem, ktore bedzie juz moglo jezdzic na 255 z R1R, bo inaczej nie ma czego szukac na zawodach?

Czy 1 liga ci nie wystarcza? (edit: chodzi o to czy nie wystarcza ci pod wzgledem tego, zeby tam bylo tak mega profi na super oponach, bo bez tych super opon to drifting niby stanie w miejscu) Przeciez tor rakietowa to nie jest poznan, tylko trzepak tak naprawde na twoje auto. Zrozumiem jezeli widzisz w WDC nadzieje powstania "nowej" 1 ligi konkurencyjnej dla PFD.
kamkor
DRIFTINGO
 
Posty: 1876
Dołączył(a): 21 gru 2007, o 23:36
Lokalizacja: Gliwice

Re: Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Postprzez Bartdrift » 14 kwi 2009, o 22:03

Kamkor, po jaka cholere ci lepsze auto, wiecej mocy, lepsze to ,lepsze tamto itd itp ? Bo chcesz miec sprzet lepszy, mocniejszy, szybszy. Po co ? Po to zeby wygrywac. Czyz nie ? Wszelkie opowiesci o jezdzie dla funu to smiech i usprawiedliwianie swojej/finansowej niemoznosci. Faktem jest ze KAZDY z nas chce cos pokazac i cos znaczyc. To napedza caly ten nasz interes . Cale to wkladnie v8 (juz chyba wiekszosc e30 w polse to v8 :rotfl2: ) mega wielgachne turbiny... A czy nie da sie driftowac zwyklym 325 ? Jase ze sie da ! Ale nie o to nam wszystkim przeciez chodzi, prawda ? Chcemy byc lepsi od innych. Umiejetnosci to jedno- sprawa bezdyskusyjna. Ale sprzet to drugie . Wprowadzajac ograniczenia caly ten wyscig zbrojen TRACI SENS I ZATRZYMUJE POSTEP. Bo po jaka cholere mi 800 nawet kuni, skoro finalnie i tak nie mam prawa zeby to przeniesc ?

Nie chcesz mi przecez powiedzic, ze jak ktos ma Nissana to inwestuje, a BMW to lipa i z GORY ZAKLADASZ ZE NIE MA PIENIEDZY NA OPONY. Jesli ktos inwestuje w swapy, zawiasy i inne 100 tys pierdol, to MUIS miec swiadomosc tego, ze na koncu BEDZIE MUSIAL TO JAKOS PRZENIESC. Jest wielu drifterow i to z top 16 TDS ktorzy do teraz tego nie rozumieja, ale to ich proablem. Dalczego karac za POSTEP tych ktorzy dawno zroumieli ze 500 konie to nie wszyskto ? TAkie sztuczne hamowanie i tak nic nie da i nic nie zmieni. Jak chcesz mi wytlumaczyc ze nie mam sobie kupic 5 kpl nowiutkich R1R na te zawody ? Ze mam sobie wpasc dla funu ? Alez to bedzie dla mnie wlasnie fun ! ;)

To maja byc ZAWODY a nie pokaz . A do zwyciestwa sam talent to troche malo i ograniczenie sprzetowe nic tu nie pomoga.
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Postprzez kamkor » 14 kwi 2009, o 22:08

Bartdrift napisał(a): TAkie sztuczne hamowanie i tak nic nie da i nic nie zmieni. Jak chcesz mi wytlumaczyc ze nie mam sobie kupic 5 kpl nowiutkich R1R na te zawody ? Ze mam sobie wpasc dla funu ? Alez to bedzie dla mnie wlasnie fun ! ;)


Nie Bartek, chce ci powiedziec, zebys wpadl na zawody i na oponach takich jak inni objechal reszte. A R1R sobie wez awaryjnie na wszelki wypadek jakbys trafil na innego zawodnika z super oponami. Chyba przyznasz, ze to tez bedzie dla ciebie jakies dobre doswiadczenie.

Jezeli na jednych zawodach raz sie przejedziecie na oponach takich jak inni (czyli nie na super wymyslnych drogich gumach) to chyba nic sie driftingowy nie stanie. W 1 lidze beda auta tylko z klatkami, z duzymi mocami, z super oponami. Tam nawet ktos z mniejszym budzetem nie ma co myslec o startowaniu. W WDC natomiast jest przeciwnie.

Pozatym ja nie mowie tu o bmw czy nissanach tylko o oponach.
kamkor
DRIFTINGO
 
Posty: 1876
Dołączył(a): 21 gru 2007, o 23:36
Lokalizacja: Gliwice

Re: Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Postprzez Bartdrift » 14 kwi 2009, o 22:11

Ale dlaczego mam niby kupic opony "takie jak inni" (czylo dla Ciebie uzywki za 20 zl ) ? A jestes pewien ze przypadkiem nie bedzie tak z Ci inni beda mieli tez nowe opony ?

To moze sprecyzuj jakie mam miec te" inne" ? Moze mi tez podaj na jakim doladowaniu mam jechac. No tak zeby bylo sprawiedliwie dla "innych" :rotfl2:
Opanuj sie. Nie po to sie wklada bog jedne wie ile $$$ zeby potem kupic za 20 zla uzywki szmaty - zeby dac innym szanse :rotfl2:
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Postprzez kamkor » 14 kwi 2009, o 22:17

Nie, wez np Wanli na ktorych jezdzila wiekszosc. Czy boisz sie, ze powtorzy sie historia ze Zwierzakiem z Bydgoszczy?

Swoja droga, cytujac terego:
Tires must have a minimum tread wear rating of 140 (UTQG).
• 17 inch tires must have and MSRP of no more than $500.00
• 18 inch tires must have an MSRP of no more than $750.00.
• 19 inch tires must have and MSRP of no more than $1000.00.


Chyba jest jeszcze jeden sposob na ograniczenie opon w bardziej przystepnych zawodach. Okreslenie maksymalnej ceny producenta za opone w okreslonym rozmiarze.
kamkor
DRIFTINGO
 
Posty: 1876
Dołączył(a): 21 gru 2007, o 23:36
Lokalizacja: Gliwice

Re: Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Postprzez Bartdrift » 14 kwi 2009, o 22:22

kamkor napisał(a): A R1R sobie wez awaryjnie na wszelki wypadek jakbys trafil na innego zawodnika z super oponami.



A ty myslisz ze ja robilem w zeszlym sezonie cos innego ? Myslisz ze utrzymal bym sie za niekotrymi drifterami na 888 czy R1R ? nawet jak bym zrobil 200metrow odstepu to nie wiele bym zdzialal.
Chyba nie myslisz ze jadac z Toba w parze zlaloze R1R 255 ? Chyba tylko po to zeby mnie wyprostowalo na pierwszym winklu i co mi po tym ze w drugim pojade w swiat ?
Jest w tym troche wiecej taktyki niz Ci sie wydaje. Nie masz pojecia ile razy przed poszczegolnymi przejazdami potrafilismy zmieniac opony w zeszlym sezonie. A i tak czesto robilismy blad. Nie myslisz chyba ze jak Ci wszyscy "biedni" dostana r888 to wszystko stanie sie proste ? Wtedy dopieor sie zacznie ! Wiem co mowie. Widzisz tylko to ze jak prowadzilem to zawsze "uciekalem" daleko innym. Ale nie masz pojecia jak trudno zaplanowac wszystko zeby Cie nie wyprostowalo w przejezdzie za kims.
Sam przepis pozwalajacy na r888 to jeszcze nie wszystko.
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Postprzez Bartdrift » 14 kwi 2009, o 22:27

kamkor napisał(a):
Chyba jest jeszcze jeden sposob na ograniczenie opon w bardziej przystepnych zawodach. Okreslenie maksymalnej ceny producenta za opone w okreslonym rozmiarze.

Bzdura. A jak wyjedziesz na uzywce i nagle sie okaze ze akurat ten model koszutuje 2 razy tyle a ty go kupiles za 20 dychy to jak Ci uwierzyc ? Polak potrafi i takie udziwnienia zrobia dopiero burdel
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Postprzez kamkor » 14 kwi 2009, o 22:32

No tak.. Masz racje, w Polsce to nie przejdzie niestety.

Wiec moze juz czas, zebyscie waszymi sprzetami i umiejetnosciami przewyzszajacymi o niebo polskie warunki atakowali podium w zagranicznych seriach jak IDS i EDC, w ktorych bedziecie mieli z kim walczyc. Bo jak patrze na filmiki takie jak te:

http://www.youtube.com/watch?v=50d7PA6t ... annel_page
http://www.youtube.com/watch?v=anuzd5g1oUM

To ja nie widze czego wy sie chcecie jeszcze w Polsce uczyc tymbardziej w zawodach gdzie za bardzo nie bedzie dla was konkurencji. Tymbardziej 400 konnymi autami na trzepakach.

No chyba, ze chodzi o nauke taktyki. Co tu zrobic by w tego z przodu nie przyjebac. ;)
kamkor
DRIFTINGO
 
Posty: 1876
Dołączył(a): 21 gru 2007, o 23:36
Lokalizacja: Gliwice

Re: Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Postprzez Tommy » 14 kwi 2009, o 22:38

Nic Wam (Bart, Tery) nie zmieni, jak pojedziecie na "gorszych" oponach - tyle ze mozliwosci sie wyrownają i wyjdzie na wierzch prawdziwy "skill". Mocy za duzo? w czym problem odkrecamy boost control'a albo glaz pod pedał gazu w przypadku v8 - mniejsze zuzycie sprzetu, wszyscy sa szczesliwi.

Jednym slowem dajcie poczatkujacym tez pojezdzic, a nie zostawiac ich po zawodach patrzacych na auto z :cray: i zamiast jezdzic tym co maja, brac kolejny etat by sie czegos lepszego dorobic (olewajac jeszcze bardziej studia do tego)
Avatar użytkownika
Tommy
DRIFTER
 
Posty: 206
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 21:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Postprzez Bartdrift » 14 kwi 2009, o 22:39

A zebys wiedzial ze chodzi. Dla mnie to nawet bardzo wlasnie o to, bo mialem z tym spore problemy a na szmaciaki nie przejde, bo to bez sensu. A co do startu w innych ligach , to wiesz, ja robie co moge , ale chyba mi nie zakazesz strtow w zawodach ktore maja promowac drifting w polce ? Nie sadzisz przeciez, ze powolne, prawie nie dymiace, jadace na uzywanych oponach 325 zrobi to lepiej ?
Jest jeszcze u nas w Polsce duzo do zrobienia zeby wypromoac ten sport. A zeby go promowac to musi byc WIDOWISKOWY . A spowolnienie go zamiast przyspieszania raczej tego nie uczyni.

Wiec rusz glowa i bierz sie do szukania dobrych a w miare tanich opon a nie placzesz ze inni pojechali :rockon:
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Postprzez Bartdrift » 14 kwi 2009, o 22:40

Tommy napisał(a):Nic Wam (Bart, Tery) nie zmieni, jak pojedziecie na "gorszych" oponach - tyle ze mozliwosci sie wyrownają i wyjdzie na wierzch prawdziwy "skill". Mocy za duzo? w czym problem odkrecamy boost control'a albo glaz pod pedał gazu w przypadku v8 - mniejsze zuzycie sprzetu, wszyscy sa szczesliwi.

Jednym slowem dajcie poczatkujacym tez pojezdzic, a nie zostawiac ich po zawodach patrzacych na auto z :cray: i zamiast jezdzic tym co maja, brac kolejny etat by sie czegos lepszego dorobic (olewajac jeszcze bardziej studia do tego)



Panowie, o czym Wy do cholery mowicie ??? To sa zawody, a nie pokaz miasteczkowego dryftu ! To ma byc power, show , widowisko a nie cofanie sie w czasie !!!


Moja rada : Lepiej sie dobrze przygotujcie, bo ja odpuscic nie zamierzam :banana: :hello: Nie jezdze na zawody zeby "dac innym szanse" . Co za bzdura :banghead:
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Postprzez kamkor » 14 kwi 2009, o 22:42

Nie nie Bart. Po prostu przygotuj inne gumy na takie polskie zawody, zebys w parach mogl jechac w miare blisko, zeby nie bylo cyrkow ze jedne auto jest na jednym krancu toru, a drugie na drugim. Ewentualnie zmniejsz boosta tak jak Tommy mowil (zamiast zwiekszac jak na Poznan na przyklad).

Odp na nowego posta:

To bedzie para w ktorej auta nie beda blisko. Ja tu nie widze powera i show tylko mega dominacje jednego auta nad drugim. I juz tak nie podawaj mojego 325 jako przyklad bo np. s15 w takiej specyfikacji jak w sezonie poprzednim tak samo objechalbys praktycznie kazde inne auto w PL. :)
kamkor
DRIFTINGO
 
Posty: 1876
Dołączył(a): 21 gru 2007, o 23:36
Lokalizacja: Gliwice

Re: Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Postprzez kamkor » 14 kwi 2009, o 22:45

Bartdrift napisał(a): Nie jezdze na zawody zeby "dac innym szanse" . Co za bzdura :banghead:


Sa 2 scenariusze:

1) Przejazdy tsuiso - jedno auto daleko z przodu, drugie daleko z tylu.
2) Przejazdy tsuiso - bezposrednia walka.

Co jest bardziej widowiskowe i lepsze dla rozwoju driftingu w PL?

W 1 lidze wiekszosc czolowki bedzie pewnie na pol slickach jezdzic, wiec bedzie scenariusz 2. W WDC widze, ze bedzie scenariusz 1. Czy to jest rozwoj Polskiego driftu i wplyw na jego widowiskowosc?

Nie mozecie sie poswiecic dla dobra sprawy? ;)
kamkor
DRIFTINGO
 
Posty: 1876
Dołączył(a): 21 gru 2007, o 23:36
Lokalizacja: Gliwice

Re: Opony w drifcie. Jakie przepisy najlepsze ?

Postprzez Bartdrift » 14 kwi 2009, o 22:45

Piszesz w tej chwile o bledach SEDZIOWANIA z ktorymi jest u nas problem a nie o problemie opon.
To ze robilem tak czy inaczej wynikalo z tego ze tak robic moglem . Jak bym uslyszal to co ponoc uslysze w tym sezonie ,to kombinowal bym tak, zeby jechac tak jak mi kaza.

Ja sie nawet z tego troche smialem, bo wiem od dawna co jest wazne w innych ligach na swiecie i wiem ze moje przejazdy by nie przeszly. Ale skoro tak nas bylo mozna to o co biega ? Natomiast NI JAK MA SIE TO DO OPON
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólna dyskusja

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości