DzidekGruda86 napisał(a):Witam dzisiaj przegladajac forum natknolem sie na wzmianke o paliwie e85 mam pytanie czy moge takie cus zalac do sierry 2.0dohc? I czy sa jakies odczuwalne roznice poza cena? Z gory dzieki za odp.
DzidekGruda86 napisał(a):Dzieki wielkie za wyczerpujaca odp. Czyli nie ma sensu zostaje v-power z shella
wojtek0305 napisał(a):DzidekGruda86 napisał(a):Witam dzisiaj przegladajac forum natknolem sie na wzmianke o paliwie e85 mam pytanie czy moge takie cus zalac do sierry 2.0dohc? I czy sa jakies odczuwalne roznice poza cena? Z gory dzieki za odp.
Żeby takie paliwo zalać do samochodu seryjnie nie przygotowanego do spalania tekiego paliwa, trzeba praktyczenie od nowa zrobić cały układ paliwowy. Ze względu na alkohol, paliwo to nie ma dobrego smarowania. Co za tym idzie trzeba wymienić pompę paliwową oraz wtryskiwacze na przystosowane do etanolu. Dodatkowo wtryskiwacze muszą być bardziej wydajne, gdyż AFR paliwa e85 jest dużo niższy od benzyny - potrzeba ok 30% paliwa więcej. Poza tym wymiany wymagają też przewody paliwowe - na takie które są odporne na rozpuszczanie przez etanol. A jak już przystosujesz samochód do salania takiego paliwa i wystroisz(bez tego ani rusz) to nie sądze żebyś dużo zyskał samym jego zalaniem do baku- żeby coś zyskać musisz wykorzystać wysoką oktanowość tego paliwa, np. zwiększjąc CR, zwiększając wyprzedzenie zapłonu itp.
e30 owner napisał(a):wojtek0305 napisał(a):DzidekGruda86 napisał(a):Witam dzisiaj przegladajac forum natknolem sie na wzmianke o paliwie e85 mam pytanie czy moge takie cus zalac do sierry 2.0dohc? I czy sa jakies odczuwalne roznice poza cena? Z gory dzieki za odp.
Żeby takie paliwo zalać do samochodu seryjnie nie przygotowanego do spalania tekiego paliwa, trzeba praktyczenie od nowa zrobić cały układ paliwowy. Ze względu na alkohol, paliwo to nie ma dobrego smarowania. Co za tym idzie trzeba wymienić pompę paliwową oraz wtryskiwacze na przystosowane do etanolu. Dodatkowo wtryskiwacze muszą być bardziej wydajne, gdyż AFR paliwa e85 jest dużo niższy od benzyny - potrzeba ok 30% paliwa więcej. Poza tym wymiany wymagają też przewody paliwowe - na takie które są odporne na rozpuszczanie przez etanol. A jak już przystosujesz samochód do salania takiego paliwa i wystroisz(bez tego ani rusz) to nie sądze żebyś dużo zyskał samym jego zalaniem do baku- żeby coś zyskać musisz wykorzystać wysoką oktanowość tego paliwa, np. zwiększjąc CR, zwiększając wyprzedzenie zapłonu itp.
Powiedz to wszystkim mieszkańcom zach europy lub skandynawii z koncernem saab na czele Mylisz Ethanol z Methanolem to raz, dwa, e85 to jest benzyna z domieszką (bodajże do 10%) alkoholu etylowego - czyli tego trującego spirytu. I w tych proporcjach nie jest silnie szkodliwy dla układu paliwowego. Co daje dla samochodu, jeśli nie masz saaba, to daje wzrost spalania (mniejsza wartość opałowa) i taką samą moc (większe spalanie słabszego paliwa). Dla uwierzytelnienia sprawdźcie sobie silniki saaba z systemem "flexifuel". Saab ma kompa który "testuje" paliwo, jeśli zobaczy że jedzie się na e85 robi czary mary że ma się moc jak fabryka i spala podobnie jak na 98oct. E85 daje popis dopiero w silnikach doładowanych, bo można dokoksować zapłonu lub podnieść doładowanie różnice są oszałamiające, tylko trzeba podać duuuużo więcej paliwa - wystarczy popatrzeć na wydajność wtryskiwaczy w projektach 800konnych na 98oct a na e85. Ogólnie temat rzeka.
Ale do sierry lałbym co się chce.
e30 owner napisał(a): Mylisz Ethanol z Methanolem to raz, dwa, e85 to jest benzyna z domieszką (bodajże do 10%) alkoholu etylowego - czyli tego trującego spirytu. I w tych proporcjach nie jest silnie szkodliwy dla układu paliwowego.
AndyFat napisał(a):Odkopie, bo widzę że debata się nie zakończyła, E85 jest wydajniejszym paliwem od benzyny, silnik spala go mniej dla tej samej mocy, pozwala uzyskać wyższe moce, trudniej o spalanie stukowe. Ogólnie paliwo jest zdecydowanie lepsze, i przy okazji tańsze 1,06 Euro w Niemczech. Zabija seryjne pompy paliwowe, oraz nie wolno lać w stalowe zbiorniki. Co ciekawe koszt pompy przystosowanej do e85 względem takiej nie przystosowanej to groszowa spr.
drift-rak napisał(a):AndyFat napisał(a):Odkopie, bo widzę że debata się nie zakończyła, E85 jest wydajniejszym paliwem od benzyny, silnik spala go mniej dla tej samej mocy, pozwala uzyskać wyższe moce, trudniej o spalanie stukowe. Ogólnie paliwo jest zdecydowanie lepsze, i przy okazji tańsze 1,06 Euro w Niemczech. Zabija seryjne pompy paliwowe, oraz nie wolno lać w stalowe zbiorniki. Co ciekawe koszt pompy przystosowanej do e85 względem takiej nie przystosowanej to groszowa spr.
auto przy tej samej mocy spala o 30proc wiecej tego paliwa niz benzyny ale fakt trudniej o spalanie stukowe i pozwala uzyskac wieksze moce
ttomek napisał(a):a nie ma problemu z zakupem tego paliwa?
jakie przeróbki trzeba ogarnąć poza wydajniejszymi pompami i strojeniem?
większe wtryski?
inne świece?
filtr paliwa?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości