Przestroga dla producentów customowych elementów zawieszenia

Dyskusja na temat driftingu.

Re: Przestroga dla producentów customowych elementów zawiesz

Postprzez Pat-325 » 18 cze 2014, o 21:53

czytałem ten temat wcześniej.. nie chciałem się odzywać.. no aleee najnowsza sprawa bez echa obejść się nie może:
viewtopic.php?f=123&t=8538&start=210#p211707
Pat-325
Touge Drifter
 
Posty: 472
Dołączył(a): 5 lip 2008, o 11:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Przestroga dla producentów customowych elementów zawiesz

Postprzez menzuramenzura » 24 lip 2014, o 08:45

W przypadku wału bez podpory po środku os wałka na wyjściu ze skrzyni powinna zawsze celować w wałek atakujący w dyfrze, równiez w trakcie jazdy gdy silnik ze skrzynią i dyferek przemieszczają sie nieco. Byc może wał sam w sobie był wykonany solidnie, ale wg mnie robienie tego bez podpory to mocne utrudnianie sobie zycia. To będzie działac poprawnie tylko gdy silnik ze skrzynią + sztywny wał napedowy będzie zawsze idealnie celował w dyfer, co jest wg mnie bardzo trudne, nawet jak ustawisz je do siebie odpowiednio i połączysz do nadwozia na sztywno, to buda przeciez tez nie jest idealnie sztywna. Moze nie dojdzie do takiej usterki jak w tym przypadku z linku ale zywotnośc przegubów przy skrzyni i dyfrze bedzie niższa niz w przypadku gdy wal ma podporę.
menzuramenzura
Amator
 
Posty: 19
Dołączył(a): 7 wrz 2010, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Re: Przestroga dla producentów customowych elementów zawiesz

Postprzez drift-rak » 24 lip 2014, o 09:18

menzuramenzura napisał(a):W przypadku wału bez podpory po środku os wałka na wyjściu ze skrzyni powinna zawsze celować w wałek atakujący w dyfrze, równiez w trakcie jazdy gdy silnik ze skrzynią i dyferek przemieszczają sie nieco. Byc może wał sam w sobie był wykonany solidnie, ale wg mnie robienie tego bez podpory to mocne utrudnianie sobie zycia. To będzie działac poprawnie tylko gdy silnik ze skrzynią + sztywny wał napedowy będzie zawsze idealnie celował w dyfer, co jest wg mnie bardzo trudne, nawet jak ustawisz je do siebie odpowiednio i połączysz do nadwozia na sztywno, to buda przeciez tez nie jest idealnie sztywna. Moze nie dojdzie do takiej usterki jak w tym przypadku z linku ale zywotnośc przegubów przy skrzyni i dyfrze bedzie niższa niz w przypadku gdy wal ma podporę.


nie musi byc idealnie w linii skrzynia z dyfrem (upraszczajac) bo krzyzaki wiele wybaczaja. sam wal nie moze miec bicia to raz a druga sprawa ze bicie w wyzej wymienionym przypadku mogla wywolac elastyczna guma lacznik (a byly ich dwie sztuki) ja i wiele innych osobo w swoich projektach np ze skrzynia 350z ma wal bez lacznikow elastycznych na sztywno do dyfra a zdrugiej strony wieloklin wchodzacy do skrzyni ktory kompensuje ruchy wzdluzne. wogole w moim przypadku takie rozwiazanie bylo fabryczne ;)
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Przestroga dla producentów customowych elementów zawiesz

Postprzez menzuramenzura » 24 lip 2014, o 12:16

Jeśli są 2 przeguby np krzyżaki to nie musi być idealnie, we wklejonym linku byl tylko 1 krzyżak przy dyfrze, a przy skrzyni tylko łacznik elastyczny, bez przegubu.
A reszta tak jak piszesz że wał nie może bić itd
menzuramenzura
Amator
 
Posty: 19
Dołączył(a): 7 wrz 2010, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia strona

Powrót do Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości