mogę popytać specjalistów od GPS czy Galileo ale do określania dokładnej wysokości są chyba innego rodzaju odbiorniki GSP
są typowo lotnicze GPS z mapami podejścia do lotnisk itd (to czego brakło m.in. 10 kwietnia) bo tylko w lotnictwie istotna jest wysokość na jakiej się znajdujesz a przynajmniej dla mnie istotna jak latam jednosilnikowymi samolotami choć i tak mapy lotnicze to podstawa bo GPS zawsze może się zepsuć albo padną baterie a mapa jest zawsze
obstawiam, że GPS drogowe takiej sztuczki nie potrafią jeżeli chodzi o dokładną wysokość bo być może nastawione są dokładniej na odległość i prędkość (tudzież inne siły fizyczne wektorowe ale w płaszczyźnie XY a nie w XYZ), być może to kwestia oprogramowania i celu, do którego ma służyć urządzenie
a driftbox wprawdzie też służy to latania ... ale bokiem po ziemi
poza tym pamiętajcie że GPS dostępny dla ogółu śmiertelników jest tylko pochodną amerykańskiego wojskowego sytemu GPS, który pierwotnie służy np. do ... naprowadzania rakiet na cel np w Iraku, Afganistanie czy Libii
w związku z tym określone struktury cywilnych danych GPS mogą być nieco inne niż faktyczne