Strona 2 z 3

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 10:38
przez brt
kamkor napisał(a):Bardzo chętnie o tym poczytam lub najlepiej posłucham twojego logicznego wyjaśnienia, według, którego te kilka metrów tak mocno wpłynęło na twoją prędkość.


Widze ze te moje uwagi w tym temacie traktujesz tylko i wylaczanie jako moja probe wytlumaczenia tego ze bylem wysoko w eliminacjach. Szkoda bo nie taki jest moj cel dyskisji z wami.

Uwazam ze taki blad pomiarowy mogl miec wplyw na sporo osob. To czy ja bede 19 czy 15 w eliminacjach zwisa mi totalnie bo wazniejsze sa pary.

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 10:43
przez Bartdrift
Bartek, a mozesz wskazac JAKAKOLWIEK informacje ze masz racje ? Bo ja szukam drugi dzien i jestem prawie pewien, ze nie ma to absolutnie zadnego wplywu. Predkosc to predkosc i tyle. A czy latasz czy ryjesz pod ziemia - wazne zeby predkosc sie zgadzala.
Czekam na zrodla, ktore mowia ianczej.

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 11:02
przez oz sss
mogę popytać specjalistów od GPS czy Galileo ale do określania dokładnej wysokości są chyba innego rodzaju odbiorniki GSP
są typowo lotnicze GPS z mapami podejścia do lotnisk itd (to czego brakło m.in. 10 kwietnia) bo tylko w lotnictwie istotna jest wysokość na jakiej się znajdujesz a przynajmniej dla mnie istotna jak latam jednosilnikowymi samolotami choć i tak mapy lotnicze to podstawa bo GPS zawsze może się zepsuć albo padną baterie a mapa jest zawsze :)
obstawiam, że GPS drogowe takiej sztuczki nie potrafią jeżeli chodzi o dokładną wysokość bo być może nastawione są dokładniej na odległość i prędkość (tudzież inne siły fizyczne wektorowe ale w płaszczyźnie XY a nie w XYZ), być może to kwestia oprogramowania i celu, do którego ma służyć urządzenie

a driftbox wprawdzie też służy to latania ... ale bokiem po ziemi

poza tym pamiętajcie że GPS dostępny dla ogółu śmiertelników jest tylko pochodną amerykańskiego wojskowego sytemu GPS, który pierwotnie służy np. do ... naprowadzania rakiet na cel np w Iraku, Afganistanie czy Libii
w związku z tym określone struktury cywilnych danych GPS mogą być nieco inne niż faktyczne

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 11:23
przez brt
Bartdrift napisał(a):Bartek, a mozesz wskazac JAKAKOLWIEK informacje ze masz racje ? Bo ja szukam drugi dzien i jestem prawie pewien, ze nie ma to absolutnie zadnego wplywu. Predkosc to predkosc i tyle. A czy latasz czy ryjesz pod ziemia - wazne zeby predkosc sie zgadzala.
Czekam na zrodla, ktore mowia ianczej.



Z tego co udalo mi sie ustalic, np z gps ow stosowanych w motolotniach to predkosc wyswietlana jest predkoscia wzgledem ziemi. Trudno mi cos tutaj ustalic w tej materii, trzeba podpytac sie kogos kto ma to obcykane bo ciezko jest namierzyc informacje o wplywie predkosci na wysokosc w normalnych (nawet o szybkim probkowaniu) systemach GPS stosowanych na ziemi bo te systemy zakladaja ze poruszamy sie po ziemi a nie latamy nad nia. Ciezki temat aby namierzyc cos ciekawego w googlach bo internet jest zalany informacjami na temat produktow oraz masa pytan dlaczego predkosciomierz samochodowy pokazuje inaczej niz GPS. ;)

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 11:31
przez oz sss
prędkość w lotnictwie to zupełnie inna bajka
masz wiatr i kąt wiatru, to wpływa na prędkość samolotu, nie ma tu czego porównywać do aut

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 11:50
przez kamilp1908
Do ustalnia pozycji na ziemi potrzebujemy sygnału z 3 satelit. W celu określenia wysykości potrzebny jest 4ty satelita. Być może DB ma jakieś ogranicznie co do ilości odbieranych sygnałów, albo źle obsługuje 4ty sygnał i nie potrafi go przetworzyć.

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 11:56
przez tomaszek-radom
cyt. "Ze względów technicznych dokładność obliczania wysokości nad poziomem morza jest około 3 razy mniejsza niż długości i szerokości geograficznej. Wynika to z geometrii wcięcia przestrzennego wykorzystanego do wyznaczenia pozycji. Jakość wyznaczenia pozycji określają parametry rozmycia precyzji DOP (Dilution Of Precision)."

Moim zdaniem to kwestia ilosci satelitow widocznych dla urzadzenia, wieksza ilosc polaczen precyzuje pomiar i sprawia ze jest od o wiele dokladniejszy, szczegolnie jesli chodzi o wysokosc w gps-ach naziemnych dla ktorych najwazniejsza jest dlugosc i szerokosc i jak wyzej zacytowalem wysokosc jest sprawa hen hen w tyle jakoze jest malo istotna, nie widzialem z bliska urzadzenia driftbox, czy jest tam jakis pomiar ilosci podlaczonych satelit. nalezaloby to sprawdzic na postoju w kilku autach ustawionych jednakowo i odczytujac wartosci.

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 13:24
przez zegarek
brt napisał(a):Moje auto stalo na wysokosci 129 metrow, Terego na 135, Jankowskiego na 134 a Davidoffa na 138 metrach. Oczywiscie chodzi o metry nad poziomem morza.

Jak to mozliwe ze moje auto stalo nizej o 9 metrow niz davidoffa?


To jest błąd pomiaru. GPS jest mało dokładny jeśli chodzi o pomiar wysokości.

http://gpsinformation.net/main/altitude.htm

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 14:04
przez tomaszek-radom
A ja wam powiem inaczej. Wysokosc bedzie miala wplyw.. tzn roznica wysokosci.. ale nie rzedu m, domniemam ze nawet km roznicy w wysokosci nie bedzie dawal duzej odchylki biorac pod uwage odleglosc od satelit rzedu 20000 km

czy drift box posiada zew. antene wystawiana na dachu? czy bazuje na wew antenie w urzadzeniu?

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 14:20
przez brt
Podczas przejazdow ktore analizowalem urzadzenia widzialy 7-8 satelit non stop

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 14:27
przez tomaszek-radom
a ant. zewnetrzna czy wew?

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 17:01
przez Bartdrift
Odpowiedz od Wegrow:

Hi Bart,

today im a bit busy, but first of all let me explain couple of short facts about the gps.

- The height in the gps is counted from the sea-level, not from ground level: so the height can be more than zero and you are not flying :)
- Normally the gps has an 8m accuracy (even in height). If the recorded data are fluctuate in this range its completely normal.
(btw: every sensor has a range where the measuring are flucutuate and these are extrapolated to a more flat line (graph), if you check your cargps screen you see the extrapolated data not the sensors output, in the binaryes you can see the sensors output spreaded in the normal range)
- The global accuracy of the measuring is not based on the gps data, the gps data are used for only correcting the accelerometer's integration fail.


Regards
Gyuri

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 17:05
przez tomaszek-radom
i w polaczeniu z tym co napisalem wyzej wszystko jest jasne :) poza sygnalem z satelit czyli polaczeniem i iloscia, wazna jest jakosc tego polaczenia.. stad moga wystepowac bledy.. elektronika elektryka w samochodzie wprowadza zaklocenia stad zapewne bledy.. kazdy samochod jest inny, mysle ze to koniec tematu..

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 20:38
przez kamkor
kazzik_yo napisał(a):A ja mam pytanie następujące:
za co i w jaki sposób były przyznawane punkty "impress" ?
Właśnie za to i za linie miałem strasznie mało punktów, pomimo dobrej prędkości i kątów i chciałbym wiedzieć co muszę poprawić następnym razem


Impress bylo przyznawane za robienie ogolnego wrazenia. Z mojego punktu widzenia wplyw na to mialo:

1) Agresywna jazda, czyli blisko krawedzi, agresywne przekladki - nie muskanie gazu, brak strachu o spin. Ogolnie jazda na 100% mozliwosci samochodu i kierownika.
2) Dodatkowe punkty (mniejszosc) za efekty audio wizualne oraz reakcje publicznosci.

Linia byla oceniana dosyc surowo, i tak jak zostalo powiedziane na briefingu - istotna byla dla nas tylko odleglosc od 2 clipping pointow. Za pierwszy cp fan bylo od 0 do 15p oraz tak samo za drugi cp.

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 22:50
przez kazzik_yo
Dzięki ;)
Teraz już wiem, że trzeba jechać na cienkiej granicy spina, bo w sumie liczy się jeden przejazd a ja jechałem trzy w miarę dobrze ale z delikatnym dystansem..