Strona 3 z 3

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 23:00
przez SŁOMA
No co do tej rundy i driftboxow duzo ludzi ma watpliwosci i samo ocenianie przejazdow ja tez zdziwilem sie jak Chudy po 3 przejazdach z czego tylko jeden wyspinowal pod koniec a ogolnie kupa dymu Pingu krzyczy ladnie , ciasno , blisko clipow a na wynikach i ogladaniu listy otrzymuje pozycje nr 49 gdzie ogladalem wszystkie przejazdy i pewne osoby mialy przejazdy w ktorych na 3 proby w kazdej bylo prostowanie i ja sie pytam o co tutaj chodzi ??

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 20 kwi 2011, o 23:09
przez Bartdrift
Masz wyniki z DB podane. Porownaj z innym i wszystko bedzie jasne. Jak co wyglada to zupelnie co innego niz to jakie jest w rzeczywistosci.

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 21 kwi 2011, o 13:15
przez brt
Dobra czyli zostawmy tak jak jest.
Lotnisko jest na 107 metrach NPM
Auta Startowaly od 126 do 138 metrow NPM

Ale driftbox potrafi sie nawet o 8 metrow pomylic wiec matematyka prosta, wszsytko sie zgadza :)

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 21 kwi 2011, o 14:46
przez Bartdrift
Bartek, zaakceptujesz w koncu ze to nie ma wplywu czy bedziesz ciagle szukal problemu nie w swoim sprzecie, a 100 innych rzeczach ?
Sory, ale to nie powazne. Rozumiem podwazanie sedziow. ok. Ale teraz zabieramy sie rowniez za podwazanie elektorniki ?
Zakonczmy ten temat.

A na przyszlosc bedzie jeszcze jedna pomoc dla kwestionujacych DB : Tak jak jest ustalone, na wieży sedziowskiej bedzie tez kamera. I jesli ktos postanowi zakwestionowac pomiar z DB to bez problemu poronwamy przejazdy. Potem bedzie mozna nawet narzucic obrazy na siebie i sprawdzic jak to wyglada.
No sory, juz wiecej sie zrobic nie da :D

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 21 kwi 2011, o 16:09
przez Cybul
Witam,
Czy mógł bym prosić o krótkie wyjaśnienie mojego wyniku w kwalifikacjach (Paweł Cybulski). Pragnę jednak podkreślić, że z oceną się zgadzam, jedynie chce wiedzieć nad czym powinienem popracować. Moim zdaniem: za wolno i nie wykorzystałem całej trasy od startu do wieżyczki sędziowskiej, potem (chyba?) było lepiej.
Z góry dzięki za odpowiedź
Cybul

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 21 kwi 2011, o 18:15
przez brt
Bartdrift napisał(a):Bartek, zaakceptujesz w koncu ze to nie ma wplywu czy bedziesz ciagle szukal problemu nie w swoim sprzecie, a 100 innych rzeczach ?
Sory, ale to nie powazne. Rozumiem podwazanie sedziow. ok. Ale teraz zabieramy sie rowniez za podwazanie elektorniki ?
Zakonczmy ten temat.

A na przyszlosc bedzie jeszcze jedna pomoc dla kwestionujacych DB : Tak jak jest ustalone, na wieży sedziowskiej bedzie tez kamera. I jesli ktos postanowi zakwestionowac pomiar z DB to bez problemu poronwamy przejazdy. Potem bedzie mozna nawet narzucic obrazy na siebie i sprawdzic jak to wyglada.
No sory, juz wiecej sie zrobic nie da :D


Jeszcze raz ktos napisze ze staram sie usprawiedliwic swoje przejazdy to kopne te cale dyskusje w @%#%@ i tyle.

Caly problem polega na tym ze to dla was sie zgadza, bo chcecie miec to z glowy i nie miec problemu.

W opisie drifboxa mozna wyczytac ze urzadzenie tak samo precyzyjnie reaguje na zmiany polozenia, poziomu jak i pionu. Malo tego z takim samym marginesem bledu. Dla normalnych systemow GPS jest to okolo 6 - 8 metrow a drifboxa nawet do jednego metra.

Powtazalnosc w pozycjonowaniu auta na trasie jest bardzo stabilna i nie widac aby byly duze roznice. Za to w wysokosci sa spore.
Nie wiem czemu traktujesz to tak po prostu bo rozbierznosci sa gigantyczne patrzac na to gdzie poruszaly sie auta.

Lotnisko wiemy na jakiej jest wysokosci, Pozycja zero wzgledem ktorej kalibrowane sa drifboxy to poziom morza w anglii a ty dalej twierdzisz ze spoko bo to niewielki blad pomiaru? 30 metrow to niewielki blad pomiaru?

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 21 kwi 2011, o 18:22
przez Bartdrift
Tak Bartek, w polaczeniu z tym co mowiles po kwali i tym co napisales tez na forum, wygalda to tak jak bys walczyl z ta niescisloscia tylko dlatego ze jest to dla Ciebie szukaniem bledow i pewnego rodzaju usprawiedliwienia. Ale ok, jesli tak nie jest to zwracam honor.
Przeczytaj raz jeszcze cala dyskusje. Roznice wysokosci nie maja zadnego wplywu na predkosc. Jesli uwazasz inaczej, czekam na jakies artykuly o tym traktujace. Wiesz dobrze ze to dla nas wazne, zeby dopracowac to co robimy do perfekcji i jesli fakycznie cos takiego znajdziesz, to bardzo Cie prosze o info.

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 21 kwi 2011, o 20:36
przez brt
Bartdrift napisał(a):Tak Bartek, w polaczeniu z tym co mowiles po kwali i tym co napisales tez na forum, wygalda to tak jak bys walczyl z ta niescisloscia tylko dlatego ze jest to dla Ciebie szukaniem bledow i pewnego rodzaju usprawiedliwienia. Ale ok, jesli tak nie jest to zwracam honor.
Przeczytaj raz jeszcze cala dyskusje. Roznice wysokosci nie maja zadnego wplywu na predkosc. Jesli uwazasz inaczej, czekam na jakies artykuly o tym traktujace. Wiesz dobrze ze to dla nas wazne, zeby dopracowac to co robimy do perfekcji i jesli fakycznie cos takiego znajdziesz, to bardzo Cie prosze o info.



Predkosc wylicza driftbox na podstawie GPS. Wysokosc owszem, nie miala by wplywu na pomiar predkosci ale tylko w jednym przypadku. Gdyby ziemia byla Plaska.
No ale chyba nikt z nas nie bedzie polemizowal z Kopernikiem.

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 21 kwi 2011, o 21:06
przez robacek
mysle ze bardzo prosto mozna to zweryfikować. wrzucic db do trzech roznych aut ktore pojada na wprost z ta samą predkoscią. zmierzyc predkosc innym urządzeniem i porownac potem wyniki z db. to pokaze czy dane predkosci z db sa rzeczywiste i czy roznice w autach nie powodują roznicy. mozna tez ustawic rozne wysokosci npm tak jak teraz bylo w roznych autach to da odpowiedz na wszystkie pytania i ew potwierdzi dokładnosc db.

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 21 kwi 2011, o 21:18
przez Bartdrift
Mozna zrobic wszystko, ALE:
To wszystko juz zostalo zrobione i to wiele razy. Wegrzy nim zaczeli to stosowac, pracowali prez rowny rok nad badaniami nad DB i robili program ktory to obsluguje. Robili WSZELKIE mozliwe testy. Dopuszczono to do sedziowania dopieor jak nie bylo zadnych watpliowosci . Przez dwie rundy na Wegrzech nie brano pod uwage, ale jedynie testowano.

Nie wiem tez czy zwrociliscie uwage : na kazdych zawodach oni tez testuje DB przez kwali. Kilku zawodnikow dostaje DB i z nimi smiga po trasie. Wegrzy porownuja czy wszystko smiga i jest tak jak nalezy, wpisuja trase itp.
To nie jest zadna dzicz jak sobie moze niektorzy mysla. To wszystko jest bardzo dokladnie sprawdzane. Dodatkowo teraz bedzia koljene badania, bo myslimy nad telemetria.

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 21 kwi 2011, o 21:26
przez kamkor
http://www.protechdevelopments.com.au/vboxMINI.html

Like all other VBOX's, the VBOX Mini measures velocity using the Doppler shift technique, which means that the speed output is very accurate.

http://nujournal.net/HighAccuracySpeed.pdf

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 22 kwi 2011, o 11:57
przez brt
kamkor napisał(a):http://www.protechdevelopments.com.au/vboxMINI.html

Like all other VBOX's, the VBOX Mini measures velocity using the Doppler shift technique, which means that the speed output is very accurate.

http://nujournal.net/HighAccuracySpeed.pdf



Tak wszystko sie zgadza, ale pomiar predkosci technika doplera dotyczy obiektow poruszajacych sie po ziemi.

Czy ma wplyw czy nie ma, ciagle sie zastanawiam czemu driftbox zle zmierzyl wysokosc nad poziomem morza, blad spory a przeciez korzystal z wielu satelit.

Re: 2011 - 1 runda - dane z driftboxów

PostNapisane: 23 kwi 2011, o 14:54
przez Cybul
Widze, że dyskuja na temat wysokości ciągle trwa i w jej ferworze temat oceny zszedł na drugi plan;) Jednak poproszę o uzasadnienie mojej oceny, bo jak wyżej napisał chce wiedzieć nad czy pracować :)