Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Dzia┼é dla os├│b stawiaj─ůcych swoje pierwsze kroki w driftingu.

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez michal911 » 11 lut 2014, o 17:06

moj post wzi─ů┼é sie w┼éa┼Ťnie z t─ůd,┼╝e zobaczy┼éem takiego vortecha i mi si─Ö skojarzy┼éo ┼╝e to z cz─Ö┼Ťci─ů turbiny. wiem,┼╝e to nie takie proste jak uci─ů─ç i pospawa─ç bo chyba obr turbiny to kilkadziesi─ůt tys/min dochodz─ů uszczelnienia itp. wydajno┼Ť─ç napewno bedzie mialo mniejsz─ů ni┼╝ analogiczna turbina ale wydaje mi sie,┼╝e i tak wi─Öksz─ů ni┼╝ eaton. a przy cenie takiego vortecha to by┼éaby op┼éacalna operacja i jestem zdziwiony,┼╝e nikt tego nie robi je┼╝eli jest mo┼╝liwe(niby Polak potrafi;) chyba┼╝e z jakiego┼Ť powodu nie jest..;)
michal911
Amator
 
Posty: 4
Do┼é─ůczy┼é(a): 13 sty 2014, o 16:57
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez drift-rak » 11 lut 2014, o 17:20

po prostu zrobienie czegos takiego na wlasna reke jest nieoplacalne bo nie jest to tylko "uciety" kawalek duzej turbiny. kup uzywanego vortecha jesli chcesz miec taki kompressor. te zdjecie ktore ja ci podeslalem do stillen v3 wyjety z auta klienta w moim warsztacie. wielkie ciezkie wiadro ktore robi maks 500KM z silnika 3.7 V6 w 370Z wg danych ze strony producenta.
plus ze mniej modow zeby to zamontowac w stosunku do turbo ale taka moc moc bez problemu wyciagniesz na singlu stosujac popularnego garretta gt35
Avatar u┼╝ytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Do┼é─ůczy┼é(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomy┼Ťl

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez michal911 » 11 lut 2014, o 19:19

zgadzam si─Ö,┼╝e na pewno taniej i lepiej kupi─ç gotowca.. interesuje si─Ö tym z teoretycznego punktu widzenia (narazie) bo nie spotka┼éem sie z takim pomys┼éem a sporo ostatnio czyta┼éem o do┼éadowaniach i doszed┼éem do wniosku ,┼╝e takie cudo jest mo┼╝liwe do zrobienia(wg zasady powinno dzia┼éa─ç) ale moga by─ç problemy z przek┼éadni─ů,┼éozyskami itp.
wydaje mi si─Ö tak┼╝e ,┼╝e co┼Ť takiego mog┼éoby sie przyj─ů─ç na rynku(o r├│┼╝nicach turbo/kompresor wiem tak samo vortech/eaton) jak si─Ö zrobi ciep┼éo sprobuje zrobi─ç jaki┼Ť prototyp- najwy┼╝ej strace par─Ö godz i przekonam sie,┼╝e sie nieda;)wiadomo,┼╝e musi by─ç wielkie turbo na baz─Ö, bo b─Ödzie sie duu┼╝owolniej kr─Öci─ç.
michal911
Amator
 
Posty: 4
Do┼é─ůczy┼é(a): 13 sty 2014, o 16:57
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez e30 owner » 12 lut 2014, o 13:28

B─Ödzie si─Ö kr─Öci─ç oko┼éo 30% pr─Ödko┼Ťci turbiny. Patrz─ůc po mapach. I to pod warunkiem ┼╝e zrobisz odpowiednie prze┼éo┼╝enie. ┼üo┼╝yskami bym si─Ö nie przejmowa┼é, bo mo┼╝na je po prostu kupi─ç. Bardziej k├│┼ékami w przek┼éadni, obudow─ů, uszczelnieniami itp. pierdo┼éami. Bez zaplecza w postaci tokarek i frezarek pod r─Ök─ů, jest to nie do wykonania - miesi─ůc temu wybija┼éem to z g┼éowy kumplowi ... bo te┼╝ mia┼é taki "zajefajny" pomys┼é. Wszystko robisz custom. Obudowa z alu pewnie wyniesie ko┼éo 500 - 800pln do tego turbospr─Ö┼╝arka i jej regeneracja, k├│┼éka te┼╝ pewnie z 500 ... i finalnie ┼╝eby to jako┼Ť dzia┼éa┼éo wyjdzie 3000.

Do tego musisz do wszystkiego zrobi─ç rysunki, ┼╝eby tokarze i frezerzy wiedzieli jak co┼Ť zrobi─ç - i to z du┼╝─ů dok┼éadno┼Ťci─ů ... wi─Öc zanim cokolwiek zrobisz minie p├│┼é roku czasu na zrobienie dokumentacji. Lepiej na prawd─Ö da─ç sobie spok├│j bo precyzja z jak─ů to musi by─ç wykonane Ciebie przero┼Ťnie. Zauwa┼╝ ┼╝e ludzie kt├│rzy tutaj s─ů z ogromnym zapleczem sprz─Ötowym nie zawracaj─ů sobie g┼éowy nawet takimi pomys┼éami.

Ale r├│b jak chcesz - to Tw├│j czas i kasa.
Avatar u┼╝ytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Do┼é─ůczy┼é(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez michal911 » 12 lut 2014, o 14:50

Gdybym mia┼é zainwestowa─ç w ten projekt jakiekolwiek pieni─ůdze to od razu da┼ébym sobie spok├│j.. jestem mechanikiem(przemys┼éowym, zajmuje si─Ö g┼é├│wnie pompami)W du┼╝ym zak┼éadzie i nikt mnie nie pilnuje za dok┼éadnie co tam robi─Ö;) wi─Öc zaplecze tech w postaci tokarek,frezarek, plazmy itp mam za free, na r├│┼╝nych uszczelnieniach itp reperaturkach zjad┼éem z─Öby. bardziej si─Ö boj─Ö np tego,┼╝e wydajno┼Ť─ç turbiny nie jest liniowa(ale to do wyliczenia w jeden wiecz├│r..) i kombinowania,przy jakich obr(ale nie silnika tylko turbiny)w danym silniku pojawi si─Ö nadci┼Ťnienie i tego typu problem├│w kt├│re potem wyjd─ů;)
og├│lnie to mo┼╝na powiedzie─ç,┼╝e chc─Ö to zrobi─ç z nud├│w;) zdaje sobie spraw─Ö,┼╝e to b─Ödzie 100% custom i trzeba b─Ödzie przeciera─ç szlaki. najwa┼╝niejsze,┼╝e niema takiego prawa fizyki kt├│re takiemu urz─ůdzeniu zakazywa┼éoby dzia┼éa─ç ;) reszta zale┼╝y tylko od pracy jak─ů si─Ö w to w┼éo┼╝y- nie twierdze ┼╝e si─Ö uda napewno ale spr├│buje
michal911
Amator
 
Posty: 4
Do┼é─ůczy┼é(a): 13 sty 2014, o 16:57
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez mirex94 » 25 lis 2014, o 17:22

co to jest rollbar? Mo┼╝na to traktowac jako "mini klatke" chroni─ůc─ů np podczas dachowania?
mirex94
Amator
 
Posty: 22
Do┼é─ůczy┼é(a): 26 lip 2014, o 16:14
Lokalizacja: zielona g├│ra

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez drift-rak » 25 lis 2014, o 18:35

mirex94 napisa┼é(a):co to jest rollbar? Mo┼╝na to traktowac jako "mini klatke" chroni─ůc─ů np podczas dachowania?


No dokladnie. To rodzaj klatki czesto skrecanej montowanej w tylnej czesci auta. Niektore auta sportowe maja takie cos montowane fabrycznie np porsche 911 gt2 .Rollbar jednak nie jest honorowany na powazniejszych imprezach sportowych gdzie wymagana jest pelna klatka wg zal J.
Avatar u┼╝ytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Do┼é─ůczy┼é(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomy┼Ťl

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez erykwiking » 22 sty 2016, o 18:52

co┼Ť mi si─Ö obija w okolicy tylnej osi przy strzale ze sprz─Ög┼éa/zaci─ůgni─Öciu ┼éapy. wiem ┼╝e mam do zrobienia podpor─Ö wa┼éu, ale staram si─Ö sprawdzi─ç co tam jeszcze potrzebuje ┼╝eby przysi─ů┼Ť─ç do auta raz a porz─ůdnie :)
czy te czerwone tuleje nie powinny mie─ç wystaj─ůcego ko┼énierza na g├│rze i dole?

Obrazek
Obrazek
lokalizacja tulei w przykładowym wózku
Obrazek
erykwiking
Amator
 
Posty: 7
Do┼é─ůczy┼é(a): 20 gru 2015, o 22:18
Lokalizacja: Skar┼╝ysko

Re: Słownik zagadnień driftingowo-motoryzacyjnych

Postprzez ┼╗├│┼éty » 23 sty 2016, o 11:55

seryjnie raczej nie, bo sa tam wprasowywane. jesli zakladasz poliuretan to zazwyczaj maja, bo nie sa wprasowane na sztywno.
Avatar u┼╝ytkownika
Żółty
Touge Drifter
 
Posty: 313
Do┼é─ůczy┼é(a): 5 wrz 2013, o 16:32
Lokalizacja: Goszczan├│wko

Poprzednia strona

Powr├│t do Pocz─ůtkuj─ůcy

Kto przegl─ůda forum

U┼╝ytkownicy przegl─ůdaj─ůcy ten dzia┼é: Brak zidentyfikowanych u┼╝ytkownik├│w i 1 go┼Ť─ç