Od czego zacz─ů─ç - czyli zabawa z e46 :)

Dzia┼é dla os├│b stawiaj─ůcych swoje pierwsze kroki w driftingu.

Od czego zacz─ů─ç - czyli zabawa z e46 :)

Postprzez BartasUK » 6 pa┼║ 2016, o 10:08

Sieeemanko.

Zalozylem nowy temat, bo nie wiem, nie umiem znalezc podobnych tematow, wychowalem sie w czasach gdzie jeszcze nie bylo
smartfonow i nie wszystko co zwiazane z komputerami jest oczywiste. :PP

Sluchajta ludziska. Mam e46 coupe 323i, i chcialbym stworzyc cos swojego, swoj projekt. Oczywiscie czesc z was zaraz
powie ze trzeba do tego speca i musze jechac do jakiegos warsztatu tunigowego zeby mi to ogarneli. Ale dla mnie to czesc
hobby a za razem poznania troche mechaniki. Troche o aucie, jest kupione za niewielkie pieniadze i jest kupione po to zeby
na nim testowac rozne rzeczy, jest mi potrzebne do dojazdow do pracy i planuje kiedys w przyszlosci kupic 330i ale na
t─ů chwil─Ö musz─Ö od czego┼Ť zacz─ů─ç i na czym┼Ť si─Ö nauczy─ç.

Chciałbym zrobić z niej szybki a za razem LEKKO NADSTEROWNY samochód. Wiem, że dzięki zmianie elementów zawieszenia,
dobraniu odpowiednich opon itp jest to możliwe. Auto ma służyć do nauki mechaniki i podstaw driftingu (może to za dużo
powiedziane, po prostu lubie czasami ┼Ťlizga─ç si─Ö w zakr─Ötach), ale nie chc─Ö zrobi─ç z niej typowego driftowozu.
Bardziej zale┼╝y mi na aucie do jazdy codziennej, nie wyr├│┼╝niaj─ůcym sie za bardzo. Chcia┼ébym podnie┼Ť─ç delikatnie moc,
mo┼╝e przy pomocy zmiany kolektora dolotowego... itp. to do┼Ť─ç cz─Östy zabieg w e46, nie wiem tylko jaki i czy podpasuje. Jak si─Ö
do tego zabrac? Jesli bedziecie miec jakies pomysly chetnie z nich skorzystam i o ile b─Öd─ů si─Ö mie┼Ťci─ç w moim bud┼╝ecie to
b─Öd─Ö ich pr├│bowa┼é. Taaa, pewnie wszyscy teraz zapytaj─ů, a jaki jest Tw├│j bud┼╝et? Odpowied┼║ jest nieco skomplikowana,
jestem sk┼éonny wyda─ç sporo kasy w sumie po to ┼╝eby sie nauczy─ç, ale chcia┼ébym zacz─ů─ç od naj┼éatwiejszych rzeczy, bo chodzi
o nauke a nie o wyci─ůgnieci─Ö z tego auta jak najwi─Öcej. Oczywi┼Ťcie mo┼╝naby by┼éo wsadzi─ç dyfer z ograniczonym u┼Ťlizgiem za
5 tys zł ale to nie zmienia faktu, że to auto jest za słabę i pewnie nie będzie to miało większego przełożenia na drodzę,
poza uciekaj─ůc─ů dupk─ů na mokrym asfalcie. :)) Byc mo┼╝e kiedy┼Ť kto┼Ť mia┼é podobny pomys┼é, albo rozpisac to na STAGE
i ustalic kwote ile mniej więcej dany Stage by kosztował...

Podsumowuj─ůc:
-Chc─Ö ┼╝eby auto wygl─ůda┼éo cywilnie
-Chcia┼ébym troche podnie┼Ť─ç moc. :))
-Zmienić ustawienia auta żeby było bardziej nadsterowne - szybsze i bardziej chętne do latania bokiem.

Mam nadzieje, ┼╝e wszystko jasno wyja┼Ťni┼éem.

Pozdro
Bartas
BartasUK
Amator
 
Posty: 3
Do┼é─ůczy┼é(a): 6 pa┼║ 2016, o 10:03
Lokalizacja: Evesham

Re: Od czego zacz─ů─ç - czyli zabawa z e46 :)

Postprzez Bio » 6 pa┼║ 2016, o 18:30

wrzuć grubszy stab na tył i już będzie bardziej nadsterowne ;) Mocy powinno wystarczyć ale z otwartym dyfrem będziesz się męczył.
Avatar u┼╝ytkownika
Bio
Touge Drifter
 
Posty: 171
Do┼é─ůczy┼é(a): 27 pa┼║ 2011, o 15:48
Lokalizacja: Bratislava

Re: Od czego zacz─ů─ç - czyli zabawa z e46 :)

Postprzez BartasUK » 6 pa┼║ 2016, o 23:31

Grubszy stabilizator, masz na mysli np od m3? Czy wychodzily tez normalne grubsze stabilizatory?

A co do dyfra, jest jakis sposob zeby zalatwic to kompromisem? tzn zeby nie byl to 100% zaspawany dyfr, bardziej chodzi mi o taki z ograniczonym uslizgiem, bodajze kiedys w e30 bylo cos takiego jesli dobrze pamietam. Tylko czy to bedzie pasowac. Zaspawac troche sie boje, bo jednak robie tym samochodem dziennie okolo 60 km do pracy i z powrotem i moze zabraknac kasy na opony na zaspawanym. :P :) Jesli sie myle to wyprowadzcie mnie z bledu.
BartasUK
Amator
 
Posty: 3
Do┼é─ůczy┼é(a): 6 pa┼║ 2016, o 10:03
Lokalizacja: Evesham

Re: Od czego zacz─ů─ç - czyli zabawa z e46 :)

Postprzez BartasUK » 8 pa┼║ 2016, o 16:13

Nooo taaaak. Widze, ze tak jak na wszystkich forach wszyscy sa bardzo rozmowni i pomocni...

:/
BartasUK
Amator
 
Posty: 3
Do┼é─ůczy┼é(a): 6 pa┼║ 2016, o 10:03
Lokalizacja: Evesham

Re: Od czego zacz─ů─ç - czyli zabawa z e46 :)

Postprzez marian00 » 8 pa┼║ 2016, o 16:44

BartasUK napisał(a):Nooo taaaak. Widze, ze tak jak na wszystkich forach wszyscy sa bardzo rozmowni i pomocni...

:/



Wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania s─ů dost─Öpne w internetach, wi─Öc nie widz─Ö potrzeby ┼╝eby kto┼Ť szuka┼é za Ciebie
Avatar u┼╝ytkownika
marian00
Kr├│l Ronda
 
Posty: 91
Do┼é─ůczy┼é(a): 8 lip 2013, o 17:56
Lokalizacja: Łazy

Re: Od czego zacz─ů─ç - czyli zabawa z e46 :)

Postprzez Bio » 8 pa┼║ 2016, o 18:30

+ W sekcji o zawieszeniach masz M├│j w─ůtek z informacjami co na co wp┼éywa w zawieszeniu. Po przeczytaniu ich - sam b─Ödziesz wiedzia┼é co potrzebujesz zmieni─ç ;)
Avatar u┼╝ytkownika
Bio
Touge Drifter
 
Posty: 171
Do┼é─ůczy┼é(a): 27 pa┼║ 2011, o 15:48
Lokalizacja: Bratislava

Re: Od czego zacz─ů─ç - czyli zabawa z e46 :)

Postprzez Blacky » 27 pa┼║ 2016, o 18:53

┼╝e 323 na suchym nie uci─ůgnie? oj cz┼éowieku, zdziwi┼éby┼Ť si─Ö :)
spawaj dyfer i je┼║dzij :)
Avatar u┼╝ytkownika
Blacky
Touge Drifter
 
Posty: 569
Do┼é─ůczy┼é(a): 10 mar 2010, o 21:38
Lokalizacja: Tychy

Re: Od czego zacz─ů─ç - czyli zabawa z e46 :)

Postprzez jakub1t » 28 pa┼║ 2016, o 18:44

Kolektor wk┼éadasz od m54b30 z dis─ů (z m52 nie pasuje) , potrzebny jest adapter do przepustnicy z m52 . Zyskujesz ok 11km . bez strat NM . Do tego program i powiniene┼Ť mie─ç okolice 200km. No i na suchym to nawet mo┼╝na isem troszk─Ö po┼Ťmiga─ç , a co dopiero 323
Avatar u┼╝ytkownika
jakub1t
DRIFTER
 
Posty: 45
Do┼é─ůczy┼é(a): 25 sty 2008, o 16:39
Lokalizacja: Karczew

Re: Od czego zacz─ů─ç - czyli zabawa z e46 :)

Postprzez evorwd » 9 lis 2016, o 21:27

Fajny temat, sam chetnie bym si─Ö dowiedzia┼é o wszystkich mo┼╝liwych modach i ich kosztach, tyle tylko ┼╝e koszty po pewnym czasie si─Ö zmieniaj─ů dlatego moim zdaniem warto od┼Ťwie┼╝a─ç takie tematy. ( nie popieram odpowiedzi ┼╝e by┼éo ju┼╝ na forum czy tam w necie i we┼║ sobie poszukaj... jak ktos nie chce pomagac to po co zasmiecac takim gadaniem? )

Do konkret├│w.

Rozpisanie co powiniene┼Ť zrobi─ç z samochodem na tzw "STAGE" b─Ödzie ci─Özko, bo to raczej jest kwestia indywidualna. Wszystko zale┼╝y od tego co tak naprawde by┼Ť chcia┼é mie─ç i od zdolno┼Ťci kredytowej :rotfl2:

Wszyscy a przynajmniej wi─Ökszo┼Ť─ç powie Ci, aby┼Ť zacz─ů┼é od zaspawania dyfra, maj─ů racj─Ö! jednak ja osobi┼Ťcie bym zacz─ů┼é od wzmocnienia mocowa┼ä tylnego zawieszenia. Wiadomo ju┼╝ nie od dzi┼Ť ┼╝e jest to fabryczna bol─ůczka E46, wi─Öc je┼Ťli zaczniesz lata─ç bokiem, nie maj─ůc jeszcze do┼Ťwiadczenia nara┼╝asz samoch├│d na wi─Öksze (moim zdaniem) katusze. S─ů do kupienia ju┼╝ wyprofilowane blachy niekt├│re nawet z intrukcj─ů jak wspawa─ç...
Nast─Öpnie wymieni┼é bym dyfer na zaspawany i poszuka┼é czego┼Ť z wi─Ökszym prze┼éo┼╝eniem. Jaki b─Ödzie najlepszy dla Ciebie -tego nie wiem, te┼╝ kwestia indywidualna ale niekt├│rzy wrzucaj─ů 3.91. Poczytaj temat tu: viewtopic.php?f=13&t=2271 co prawda e36 ale sprawa ta sama.

Po dyfrze wpada hydrauliczny r─Öczny - dalej kwestia indywidualna czy czy dokladasz dodatkowe zaciski, czy odcinasz od hamulca no┼╝nego i wpinasz si─Ö w orginalne zaciski z hydro┼éap─ů. Jak samoch├│d do jazdy na codzie┼ä to lepiej do┼éo┼╝y─ç zaciski.

To bym zako┼äczy┼é jako STAGE 1 i spali┼é pare komplet├│w opon ─çwicz─ůc przy tym intensywnie ;)

STAGE 2

Tutaj dopiero zacz─ů┼é bym szuka─ç co zrobi─ç aby by┼éo troch─Ö wi─Öcej mocy. Najlepszym sposobem na uzyskanie takiego efektu jest odel┼╝enie samochodu. Wyrzuci┼é bym wszystko ze ┼Ťrodka opr├│cz deski rozdzielczej, kierownic─Ö narazie te┼╝ bym zostawi┼é bo jako┼Ť bardzo mi nie przeszkadza, fotele wymiana na kub┼éy i po takim modzie oczywi┼Ťcie by┼é by test kt├│ry poka┼╝e Ci co to da┼éo. Jak wybebeszy┼éem swoj─ů E46 323CI to r├│┼╝nica by┼éa bardzo zauwa┼╝alna ale nie liczy┼é bym na to ┼╝e zrobi si─Ö z tego 500+ ;)

Je┼Ťli dysponowa┼é bym wi─Öksz─ů kwot─ů wolnych funduszy to zainwestowa┼é bym w dobry zestaw zawiszenia gwintowanego. Ja mia┼éem u siebie D2 z regulacj─ů twardo┼Ťci. R├│┼╝nica - mega! Samoch├│d prowadzi┼é si─Ö jak gokart, przyklejony do drogi jak bym jecha┼é po torach. Dos┼éownie po torach bo taki by┼é te┼╝ twardy mimo rzekomej regulacji twardo┼Ťci nigdy nie skr─Öci┼éem na mniej ni┼╝ po┼éow─Ö, ko┼éa 19".

Stage 2 wlasnie by się zakończył.

STAGE 3

Tutaj ju┼╝ otwiera si─Ö nam portfel wydaj─ůc przy tym pusty d┼║wi─Ök ;)

Bardzo du┼╝e pole manewru i do popisu tak┼╝e. Zastanowi┼é bym si─Ö w tym momencie dobrze co dalej robi─ç z samochodem i od razu Ci powiem ┼╝e czy wybierzesz swap na inny silnik, zestaw turbo lub swap na inny silnik ju┼╝ z turbo, koszty b─Öd─ů mniej wi─Öcej takie same w ka┼╝dym temacie.
Opr├│cz kwestii mocy i silnika wpada tutaj kwestia bezpiecze┼ästwa. By─ç mo┼╝e warto by┼éo by zainwestowa─ç w klatk─Ö bezpiecze┼ästwa? Raczej te┼╝ zainwestowa┼é bym w pe┼éni rozbudowan─ů bo nie jestem pewien czy mo┼╝na klatk─Ö raz zbudowan─ů jeszcze rozbudowa─ç? Niech wypowiedz─ů si─Ö specjali┼Ťci bo tego nie wiem. Opr├│cz klatki wpad┼éy by na pewno mocniejsze hamulce.
Dalej wrzucił bym zestaw skrętu, no i pewnie trochę poszerzył body samochodu.

STAGE 4

Decyzja, czy chcesz pr├│bowa─ç swoich si┼é w zawodach, czy wystarczy Ci to co masz i driftujesz dla pasji, rado┼Ťci z jazdy bokiem i poczuciem wolno┼Ťci :amen:
evorwd
Amator
 
Posty: 24
Do┼é─ůczy┼é(a): 23 lis 2013, o 21:57
Lokalizacja: Wielka Brytania


Powr├│t do Pocz─ůtkuj─ůcy

Kto przegl─ůda forum

U┼╝ytkownicy przegl─ůdaj─ůcy ten dzia┼é: Brak zidentyfikowanych u┼╝ytkownik├│w i 1 go┼Ť─ç